7 ok a niche parfüm vásárlására

  • MAGAZIN
  • 7 ok a niche parfüm vásárlására

7 ok a niche parfüm vásárlására

Parfümöt nem csak a magunk örömére viselünk, hanem azért is, hogy megkülönböztessük magunkat másoktól és egyediek legyünk. Számos okból választhatunk egy bizonyos palackot - mint márka, illat, népszerűség... A piacon kimeríthetetlen mennyiségű illatot talál, a kereskedelmi és közismertektől kezdve az egyedi és kevésbé elterjedt illatokig, amelyeket gyakran a niche parfümként neveznek. Az egyik csoport a tömegpiacnak szól, a másik pedig azoknak az embereknek, akik valami különlegesre vágynak. Honnan tudja valójában a különbséget, és mit rejt a titokzatos niche megnevezés?

Fedezze fel a niche parfümök varázsát

Niche-perfA niche szót a parfümgyártók a marketing szótárból vették kölcsön. Olyan meghatározott ágazatra vagy piacra utal, amely az ügyfelek szűk csoportját célozza meg. És azokat, akik az adott témában kiismerik magukat.

"A niche parfümök koncepcióját a 80-as évek elején fejlesztették ki. Ekkorra már a parfümipar is részt vett a reklámozásban és a marketingben, az illatanyagok gyártása pedig tömegesen zajlott. Például tudta, hogy egy parfüm árának akár a 30% -a reklámköltséget jelent? Így több független parfümőr elkezdte a parfümök készítését kézzel, hagyományos módszerekkel. Ez lehetővé tette számukra, hogy elszakadjanak az összes akkoriban uralkodó reklám őrülettől és marketing korlátozástól."

A niche parfümerek saját szagló érzékeikre összpontosítottak, saját preferenciáiknak megfelelően készítették a parfümöket, anélkül, hogy aggódtak volna, hogy tetszik-e valakinek. Így létrejött néhány nagyon merész és jó minőségű illat, amely drága, ritka és természetes összetevők lenyűgöző kombinációjából készült. Ezen felül gyönyörű palackokkal is büszkélkedhetnek, amelyek gyakorlatilag műalkotások, és kiemelik az illat teljes egyediségét.

A niche parfümök létrehozása lehetővé teszi alkotóik számára, hogy teljes mértékben kihasználják a szabad választás előnyeit. Ennek köszönhetően olyan illat jön létre, amely tele van érzelmekkel és emlékekkel. A létrehozott parfüm érzelmi nyomot hordoz, és képes az embert egy olyan helyre és időbe repíteni, amelyet igazán szeret. A niche parfümök egyszerűen egyedülállóak, és csak a vásárlók egy meghatározott csoportjának szólnak, nem tömegnek.

Ennek köszönhetően számíthat arra, hogy a niche parfümökért mélyebben a zsebébe kell majd nyúlnia. A magasabb ár nemcsak a különleges és kiváló minőségű összetevőket tükrözi, hanem az illatot létrehozó parfümőr megközelítését és kreatív idejét is. Sajnos, ez a vonzó piac a nagy parfümházak érdeklődését is felkeltette, amelyek saját speciális niche parfümöket hoznak létre. A niche illatok kezdik elveszíteni exkluzivitásukat, és hajlamosak hasonlítani a globális piacra szánt parfümökre. Az eredeti niche parfümöket kis mennyiségben gyártják és néhány értékesítési helyen forgalmazzák. Ez is az egyediségükhöz tartozik.

Melyek a fő különbségek a niche parfümök és a szokásos illatok között?

Míg a nagy márkák nagy összegeket fektetnek a kutatásba, hogy megtudják, melyik illatminta vonzza a széles közönséget, és még több pénzt fordítanak jól ismert színészekkel vagy modellekkel folytatott reklámkampányokra, a niche parfümöknél az alkotók azok, akik reflektorfénybe kerülnek.

E különleges parfümök vagy szerzőik bemutatásához a parfümházak költői nyelvet használnak, amely inkább az alkotót, mint a márkát hangsúlyozza. Az parfümert gyakran kézművesnek vagy alkimistának nevezik, és szabad kezet kap, így teljes mértékben kifejezheti kreativitását. Megengedett, hogy elmondja saját illata történetét, és illat légkört teremtsen anélkül, hogy attól kellene tartania, hogy kénytelen megváltoztatni receptjét, csak a nagyközönség örömére, vagy találkozni a piackutatás eredményeivel.

Ezért van az, hogy minden egyes niche parfümmárkának megvan a maga története, neve és különleges összetevői, amelyek megtestesítik az illat tulajdonságait és aláhúzzák történetét. A niche parfümök atipikusak, ritkák. Saját erős identitásuk van, amely megpróbálja elvarázsolni az ügyfelet. Egy olyan világban, ahol a parfümpiac túltelített, mindig azonosíthatja a parfümöket minőségi összetevőiknek, eredetiségüknek, intenzitásuknak és tartós illatuknak köszönhetően, mely tulajdonságokat mindenki értékelni fogja, aki nem akar együtt menni a tömeggel.

Miért vásároljon niche parfümöt

A különleges és luxus parfümök kétféle formát ölthetnek - niche és presztízs illat. Az utóbbiak a jól ismert parfüm házakból származnak, amelyeknek hosszú éves hagyományaik vannak. A parfümériákban olyan presztízs illatokat találhat, mint a Chanel, a Dior vagy a Gucci parfümök. A niche parfümök ellentétben kisebb, gyakran ismeretlen parfüm műhelyekből származnak.

Hosszú évek során volt biztonságos választás a híres parfümériák klasszikus illata biztonságos. Hírességek ismertették őket, a legtöbb barátja viselte őket és minden üzletben könnyen elérhetőek voltak. Az idők azonban változnak, és az ügyfeleket jobban érdekli mit vásárolnak meg. Jobban tisztában vannak azzal, mire költik a pénzüket. Az illatok területén a természetes alapanyagok trendje és bizonyos exkluzivitás érvényesül, ami viselőjének egy kis egyediséget kölcsönöz.

Még nem sikerült meggyőznünk?
Íme 7 ok arra, miért szerezzen örömet egy niche parfümmel

1. Valódi szakértők alkották

Ellentétben a jól ismert márkákkal, amelyek a parfümök mellett ruhákat, napszemüveget, kézitáskákat vagy ékszereket is gyártanak, a niche parfümöket szakosodott parfümerek alkotják, akik kizárólag az illatok létrehozására öszpontosítanak. Így igazi szakértők, és maximálisan a parfümöknek szentelik magukat.

2. Exkluzivitás

A tömegpiacot nemcsak a magas árcímke, de a korlátozott forgalmazás miatt is még mindig nem teljesen árasztották el a speciális márkák. Ha úgy dönt, hogy niche parfümöt vásárol, akkor különbözni fog nagyközönségtől, amely megelégszik egy divatház tucat parfümjével. Persze ezek is szép illatúak, de a nagy többség valóban viseli őket. Tehát tegye fel a kérdést magának, hogy szeretne szépen illatozni vagy egy egyedülálló illatnak köszönhetően nagyszerű és felejthetetlen illatot elérni.

3. Egy történetet visel magán

A niche parfümöket különféle történetek ihlették, amelyek egyediséget kölcsönöznek számukra. Nagyon népszerűek azok az egyedi illatok is, amelyeket közvetlenül egy adott ügyfél testéhez igazítva kevernek. Még köztük is találhat specialitásokat a ready to wear megjelöléssel - melyeket azonnal megvásárolhat, és nem kell kevernie. Minden illat úgy lett megtervezve és kialakítva, hogy egy meghatározott helyre, időbe repítsen, vagy egy bizonyos érzelmet elevenítsen fel. Feltételezhető, hogy az illat saját múltja emlékeit eleveníti fel Önben, és amikor csak kedvet kap emlékezni, a parfüm készen áll arra, hogy megadja hangulatot.

4. Élvezni fogja a különleges összetevőket

A niche parfümműhelyek rengeteg pénzt költenek olyan minőségi összetevőkre, amelyeket a világ minden tájáról szereznek be illataikhoz. A divatházak viszont gyakrabban költenek a kifinomult csomagolásra és magazinokban vagy hirdetőtáblákon történő reklámozásra. Illataikat hatalmas mennyiségben állítják elő annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb elérjék a tömegeket. Összetételükben és összetevőikben kevésbé merészek. Gyakran nem keresnek mást, csak standard összetételt és jól ismert összetevőket. A természetes összetevők mellett gyakran szintetikus helyettesítőket választanak.

A niche parfümöket kis tételekben állítják elő, a ritka összetevők rendelkezésre állása alapján, ami többek között lehetővé teszi a részletekre való odafigyelést. Például néhány niche parfümgyártó nem habozik egész virágmezőt vásárolni egy-két évre előre, a magas színvonalú minőség érdekében. Nem félnek az összetevőkkel kísérletezni és kiválasztani az igazán különleges alapanyagok.

5. Új illatot fedezhet fel

A legtöbb hagyományos parfümöt, amelyet a parfümériákban talál már ismeri. Nem mintha pontosan tudná, mindegyikük az illatát - természetesen megvan a maguk egyedi karaktere. Az egyes típusokat viszont már ismeri. Röviden, az összes hagyományos parfüm nagyon hasonló jellegű. A niche parfümöknél ez más. Az illatok összetétele nagyon különbözik a szokásos parfümöktől, ezért az orrnak először kissé hozzá kell szoknia. Tehát kipróbálhat valami újat, amit még soha nem érzett. Idővel pedig nem akar majd elszakadni a niche parfümöktől.

6. Támogatja az új parfüm házakat és műhelyeket

A speciális parfümök választásával Ön, mint ügyfél, támogatja a fiatal és kreatív parfümházakat. Lehetőséget ad nekik új illatok kifejlesztésére. A nagy illatszergyártó cégektől eltérően a niche parfümériák a pénzt és időt magába a termékbe fektetik, nem pedig a reklámozásba. Ilyen módon megpróbálnak versenyezni a nagy házakkal, és így magasabb értékeket teremtenek az ügyfél számára. A Niche parfüm olyan műalkotás, amelyet élvezhet.

7. Vegán, természetes, fenntartható

Az említett előnyök mellett vannak más tényezők is, amelyek egyre fontosabbá válnak a mai modern világban. A niche parfümházak gyakran fiatal cégek, amelyek mégcsak a márka identitásukat alkotják. És mivel a társadalomban egyre inkább használják az olyan fogalmakat, mint a fenntarthatóság, a vegán, a cruelty-free, ezek a vállalatok erre is reagálnak. Sok niche parfüm olyan vegán termékeket hoz létre, amelyeket nem teszteltek állatokon, és amelyek csomagolása fenntartható és újrahasznosítható.